Ozonterapi

Den här informationen om ozonterapi är hämtad från Internet, och den kommer från de främsta experterna på området (amerikanska, tyska, ryska). Det är en bra början så Du kan fördjupa Dig i ämnet. Både ozon och vätgas har helt fantastiska läkeegenskaper som man enkelt kan tillämpa vid olika symptom och sjukdomar. Här kan Du läsa något som en professor vi känner, Nazarov som har skrivit om både ozon och vätgas: homeozonetherapy.com Den apparaten kostar kring 30,000 kr + tull och moms. Läs mer om vätgasterapi. På länken nedan finns ytterligare bra information om vätgas: https://hydrogenterapi.se

Om Du förstår bra engelska kan Du även se intervjun (videon ovan) av Dr. Mercola (ett känt namn) med en annan expert på vätgasterapi (Tyler LeBaron).

——— OBS! Texten nedan är hämtad ur ett mail jag fick från Dr. Brownstein ———

Och så Dr. Brownstein, en annan internationellt känd auktoritet, som ger fördjupad information i ämnet ozon(översatt från engelska):  Faktum är att Dr. David Brownstein anser att ozon är en av de mest kraftfulla läkande terapier som finns. Det är därför han använder det på sin holistiska klinik i Michigan, USA.

Och om du inte känner till honom är Dr. Brownstein en av de främsta utövarna av holistisk medicin i USA. Han föreläser ofta för läkare och allmänhet om sina framgångsrika naturliga terapier.

När det gäller ozonterapi vet Dr. Brownstein att man kan undra – hur är det möjligt för något så effektivt att förbli som ‘hemligt’? Eftersom ozon, en gas – inte kan patenteras, kan den inte vara en lukrativ penningalstrare för ‘Big Pharma’. Därför får det väldigt lite publicitet inom den vanliga medicinen. De flesta konventionella amerikanska läkare har lärt sig lite, om något, om ozonbehandling.

Men äntligen vaknar amerikanerna upp till sanningen om ozonmiraklet.

Intresset för fördelarna med ozon accelererar nu. Och i många andra länder (inklusive Tyskland, Kanada, England, Italien,Kuba – som är ledande! – och Ryssland) används ozonterapi redan som en första insats i den medicinska vården.

Och, eftersom så få amerikaner förstår potentialen i att använda detta ‘förbättrade’ syre för att läka många medicinska tillstånd, har Dr. Brownstein sammanställt det han vet om ozon i sin nya bok Ozone: The Miracle Therapy. Och han vill se till att du kan dra nytta av detta genombrottsterapi. Så han har ordnat för dig att få en gratis kopia av sin rykande färska bok. Det är sant . . .

Dr. Brownstein har övertygat Newsmax Health att ta fram ett särskilt upplägg så att du får en GRATIS kopia av Ozone: The Miracle Therapy (ett värde på 20USD).

Hur fungerar ozonbehandling?

Som Dr. Brownstein delar med sig i sin bok, utgör ozonbehandling en utmärkt ersättning för många medicinska terapier och en komplementär behandling i kombination med andra. Ozon kan injiceras i leder, muskler eller diskar i ryggen, eller appliceras på hudens yta för bl.a. sår. I vissa fall inhaleras eller används ozon oralt mot tandproblem (måste göras under kontroll!!).

Ozon kan också blandas med en patients eget blod och injiceras tillbaka i patienten (en process som förkortat kallas MAH, eller ‘den stora autohemoterapin’). Andra terapeuter kan föra gasen in i örat, urinblåsan (vid bl.a. envisa urinvägsinfektioner) eller andra områden, beroende på tillståndet.

Här är en del av vad medicinsk ozonbehandling kan åstadkomma i din kropp:

• Förbättrar blodcirkulationen
  • Förbättrar syretillförsel till celler och vävnader
  • Stimulerar och stöder immunförsvaret
  • Hjälper vid läkningen av envisa inflammationer
  • Skelettinflammationer
  • Kronisk trötthetssyndrom, utbrändhet
  • Astma
  • Migrän
  • Infektioner i övre luftvägar, bihåleinflammation, influensa
  • Borrelia
  • Chrons sjukdom, ulcerös kolit, infektiös artrit
  • Blodförgiftning och lunginflammation
  • Fibromyalgi
  • Läker degenerativa diskar
  • Läker smärtande ärr
  • Bäckenproblematik
  • Magsår och andra sår, brännskador
  • Bältros och herpesinfektioner
  • Öroninfektioner och Menières sjukdom
  • Stimulerar produktionen och användningen av hälsosamma antioxidanter
  • Förbättrar ämnesomsättningen i cellerna och ökar energiproduktionen allmänt i kroppen (höjer energinivån)
  • Utgör ett potent smärtstillande medel
  • Stimulerar nybildning av brosk i leder, läker skelett, muskel och ledskador
  • Dödar virus, bakterier, parasiter, svampar och jäst
  • Autoimmuna sjukdomar (Reumatoid artrit, Lupus, struma och psoriasis artrit)
  • Karpaltunnelsyndrom
  • Kronisk nack- och ryggvärk
  • Tandköttsinflammation och ett flertal dentala tillstånd

Så nu vet du om en del tillstånd ozonet behandlar. Men hur fungerar magin? Att höra om all denna vetenskap kan vara förvirrande. Lyckligtvis har Dr. Brownstein gjort det enkelt för dig med sina förklaringar för lekmän – bl.a. genom att inkludera över 30 intressanta fallstudier i boken Ozone: The Miracle Therapy

Här är ett utdrag från bara en av dem: “All smärta är borta … Detta är otroligt” Fran var en 72-årig kvinna som sökte behandling hos Dr. Brownstein för svår smärta I knäet på grund av artros. Hon hade lidit av denna smärta i tre år och hennes ortoped hade rekommenderat knäplastik. Fran var ovillig att göra detta och sökte råd hos Dr. Brownstein.

På det första fotot kan du se att leden hade degenererat till den graden att läkare talade om “ben mot ben”. Dr. Brownstein märkte kraftigt ‘gnissel’ i Frans knäled när han undersökte den. Efter att ha berättat för Fran om den framgång han haft med andra artritfall rekommenderade Dr. Brownstein att hon genomgår sex ozoninjektioner varje vecka.

Men efter den tredje injektionen återvände Fran och sa till honom: “Jag tror inte att jag behöver en till. All smärtan är borta. Den hade minskat med varje spruta, men den sista tog bort allt. Det här är otroligt.”

Dr. Brownstein noterade också att gnisslet var borta efter efterkontroll. En röntgenbild efter ozoninjektioner visade att i de delarna där det tidigare var “ben mot ben” brosk nu hade börjat nybildas.

Dr. Brownsteins bok på 208 sidor är full av detaljer om medicinsk användning av ozon. Från ny utveckling inom behandling av cancer till holistisk tandvård för rotfyllningar, kommer du att se hur ozon kan hjälpa dussintals hälsoproblem.

Här är bara några fler uppgifter du kommer att upptäcka i denna bok (den är GRATIS):

• Trötthet efter cancer? Finn hopp – på sidan 176
  • Gudagåva för diabetiker? Upptäck hur ozon behandlar sår med en udda process som kallas “limb bagging” – På sidorna 60-61
  • Hur vår nations skadade veteraner kan dra nytta av ozonbehandling Hoppa till sidan 115
  • Har du en pool eller bubbelpool? Upptäck varför du bör använda ozon snarare än klor för att desinficera vattnet – Gå till sidan 24
  • Migränpatienter finner hjälp av ozon och näringsämnen – På sidorna 181-182
  • Se hur ozon också kan användas för att hjälpa husdjur med tillstånd som artrit Gå till sidan 70
  • Ozonbehandling kan hjälpa till att lösa krisen för farliga, antibiotikaresistenta mikroorganismer som MRSA (meticillinresistent Staphylococcus aureus) – Se sidan 199
  • Hur ozon utövar en balanserande effekt inuti kroppen för att korrigera obalanser mellan oxidanter och antioxidanter – Sidorna 50-51
  • Ett nytt utbrott av ebola slog precis ut i Kongo. Se hur ozonbehandling kan hjälpa människor att överleva världens mest dödliga infektion – Gå till sidan 10

Och mycket, mycket mer. . .

Det här är en bok man verkligen behöver ha i sitt hembibliotek. (Den utgör också en bra present!)

————  SLUT på texten från Dr. Brownsteins mail  ————-

Ifall Du önskar få en länk till det mailet jag fick, meddela mig så kan jag försöka leta fram det.

Bästa hälsningar, Boris